van trekking in Khao Sok tot NYE in Bangkok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Juul Amstel - WaarBenJij.nu van trekking in Khao Sok tot NYE in Bangkok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Juul Amstel - WaarBenJij.nu

van trekking in Khao Sok tot NYE in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Juul

03 Januari 2014 | Thailand, Krabi

Zoals beloofd dit keer weer een echt reisverslag in plaats van een sentimenteel verhaal, maar overigens wel bedankt voor al jullie reacties, PM's en whatsappjes daarop..:-) feels good!

Anyway, geloof dat ik gebleven was bij Koh Lanta. Vanaf daar ben ik met de bus naar Krabi gegaan, waar ik een nachtje zou blijven om de dag daarna naar Khao Sok verder te gaan. kwam rond 5 uur aan in Krabi, en na een heleboel volle hotels en guesthouses uiteindelijk in een cheap hotel terecht gekomen waarbij de badkamer achter een klein houten wandje zat en zonder europees toilet.. heerlijk dus. nog wat rond gelopen en ergens heerlijk gegeten en kennelijk zag ik er onwijs moe uit want tijdens het eten kreeg ik kopje chinese kruidenthee van het huis om zo dadelijk lekker te kunnen slapen.. super aardig! en thee was ook echt heerlijk. geen idee of het gewerkt heeft, maar heb wel lekker geslapen. Stond om 7 uur fris en fruitig naast m'n bed om in de bus naar Khao Sok te stappen.

wat echt een hel was... zou er 2,5 uur over doen wat uiteindelijk 4 was. en deze chauffeur had zijn rijbewijs denk ik in z'n kerstpakket gekregen ofzo, bumperkleven to the max en 130 rijden op smalle bergweggetjes. Maar zelfs hier was ik, mede dankzij mijn geweldige reistabletjes, niet misselijk alhoewel ik het aan het eind wel een beetje begon te worden. Onderweg stapten er nog allerlei locals in de bus die op een gegeven moment dus echt volgestapeld was. Jammer alleen dat die locals minder goed bestand waren tegen de rijstijl... (lees: locals die overgeven in de bus... iieeww) Blij toen ik eindelijk in
Khao Sok aankwam en heerlijk kon relaxen, smiddags wat rond gewandeld, genoten van het uitzicht etc. De volgende dag een tour geboekt naar het meer daar. Dat was echt prachtig! wel erg bewolkt maar dat maakt het juist ook wel weer speciaal, kalkstenen, rotsen etc. na een boottocht van een uurtje kwamen we aan bij een paar drijvende hutjes waar we heerlijk geluncht en gezwommen hebben. Daarna nog een stukje verder met de boot om ergens in the middle of nowhere aan land te gaan voor wederom een stukje trekking. Dit keer geen bruggetjes maar gewoon met je schoenen aan door de riviertjes waden. Doel van de trekking was de Nam Talu cave. De grot stond deels onderwater dus behalve een bikini en sneakers kon je helaas niks meer naar binnen nemen. zit er trouwens heel charmant uit een bikini met sneakers eronder en een hoofdlamp ook nog.. Maar de grot was echt prachtig, druipstenen, krystallen, etc. en heel veel vleermuizen met bijbehorden accessoires (poep, insecten die leven van vleermuizen poep..) ook nog kikkers en slangen die alleen in grotten leven. En dus deel door het water in de grot waden, wat soms toch wel tot schouderhoogte kwam voor mij. ( de gidsen moesten soms een stukje zwemmen, lachen hoor die kleine thaise mannetjes... hehe)
maar echt super mooi dus, nadeel: m'n gympjes zijn nog steeds niet droog...
Maar goed, eenmaal terug uit de grot weer een stukje jungle terug naar de boot en vervolgens weer naar de bamboo rafts om nog even te relaxen voordat we weer over het meer teruggingen. Het was echt een super mooie trip!

Voor de volgende dag had ik een vlucht naar Bangkok geboekt om daar oud en nieuw te vieren met iemand (en friends) die ik via een travelblog in NL al een keer had ontmoet, dus vroeg in de ochtend naar het vliegveld.
Ook hier weer verbaasd over de beveiling. Er werd zeer streng gecontroleerd, 4x door een scanner etc, toen bleek bij de laatste dat er een flesje water in m'n tas zat en had nog een lege in m'n handen. dus of ik die aub weg wilde gooien, maar er was geen prullenbak vlakbij. Dus ik zei ja is goed, gooi het daar wel weg. niemand meer naar omgekeken en het volle flesje in m'n rugzak is er gewoon in blijven zitten....

Maar oud en nieuw in Bangkok was ehm.. bijzonder. Savonds heelijk wat luxe uit eten gegaan met 2 Nederlandse meiden en daarna op naar Central Plaza waar het allemaal moest gebeuren, super druk daar. ROnd 11 uur werd het zelfs zo druk dat de deuren van de er naast gelegen mall geopend werden om mensen weg te sluizen via de parkeer garage, zo'n bizarre ervaring! Dus uiteindelijk aan de rand van het plein een plekje gevonden waar we naast het plein ook het scherm konden zien. en wachten maar... toen de countdonw op een ander gebouw op 23.59.53 stond ging er ineens al allemaal vuurwekr af! not much of a countdown dus... het vuurwerk zelf was wel leuk, maar duurde maar zo'n 3 minuten. En kennelijk is dat altijd zo, want daarna verdwenen alle aziaten ineens.. ff foto/fimpje maken en weg waren ze weer..Van al het wachten en dringen hadden we mega honger gekregen, dus als afsluiter een kingsize menu bij de macdonalds..:D
Nieuwjaarsdag nog wat rondgelopen IN Bangkok, boottochtje gemaakt, niet veel bijzonders gedaan eigenlijk, was wel relaxed. Savonds op de nachttrein naar Koh Samui gestapt waar ik nog een paar daagjes ga doorbrengen voordat ik weer terug ga naar Bangkok om van daaruit door te reizen naar Myanmar...
Dus op naar het strand maar weer..:D

  • 03 Januari 2014 - 15:10

    Annelies:

    Hoi Juul,

    wat klinkt het allemaal geweldig echt om jaloers op te worden. Wat leuk dat je ook nog naar Myanmar gaat, ik ben benieuwd naar je komende verslagen.
    liefs Annelies

  • 03 Januari 2014 - 17:27

    Juul:

    Hey Annelies,
    Thnx voor je reacties en je smsje! Jij ook de allerbeste wensen voor 2014! Myanmar kwam eigenlijk doordat ik "tijd over had".. omdat ik niet ga duiken.. ( verkouden, last van m'n holtes).. maar ben zelf ook heel benieuwd! Je leest het wel... ;-)
    Liefs

  • 05 Januari 2014 - 09:37

    Henny:

    Geweldig avontuur. Ik heb dat ook wel een beetje, als ik je verhaal lees: tikje jaloers, maar ook weer zo dankbaar dat ik mee mag lezen en beleven.
    je schrijft leuk!!!bussen en azie, je begrijpt dan pas hoe veilig het in nl is. Maar ook een aparte belevenis.

    fijne voortzetting!!!!

  • 06 Januari 2014 - 10:22

    Juul:

    Dank je Henny. Fijn om te horen dat t leuk is om te lezen!
    Jij ook nog de allerbeste wensen voor 2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 19986

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 27 Augustus 2014

Africa

08 December 2013 - 16 Januari 2014

Singapore - Bangkok

Landen bezocht: