geduld, anger management en schijnveiligheid - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Juul Amstel - WaarBenJij.nu geduld, anger management en schijnveiligheid - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Juul Amstel - WaarBenJij.nu

geduld, anger management en schijnveiligheid

Blijf op de hoogte en volg Juul

08 Januari 2014 | Thailand, Chaweng Beach

Na een fantastische reis (12 uur in de trein waar de bedden te kort waren om normaal in te kunnen slapen, 1,5 met de bus, 1,5 op de ferry en 45 min achterin een truck) eindelijk aangekomen op koh samui. In de truck een canadese tegengekomen die naar hetzelfde hostel moest, maar de truck driver kon het helaas niet vinden, dus ergens gedropt en zoek het maar uit. TOen zijn we eerst mar een uitgebreid gaan lunchen (inmiddels was het al 13 uur) en toen op zoek gegaan, bleek het 5 min lopen te zijn...
Maar, het hostel zelf was echt top, 2 Australische gasten die het samen runnen en geloof dat ik 1x m'n voornaam heb gehoord, daarna ben ik veranderd in darl(ing). de bedden waren echt top!! zeker na een nachtje in de trein. smiddags lekker van het strand genoten, en bedacht dat we de volgende dag een scooter wilde huren om een rondje eiland te doen. Maar toen kwamen we erachter dat we dat ook georganiseerd konden doen voor minder dan de prijs van de scooterhuurm dus dat mar gedaan.
zou een uurtje of 4 duren dus dan zouden we smiddags weer lekker naar het strand kunnen. HElaas liep het wat anders dan gepland....

We begonnen bij een tempelcomplex wat erg mooi was, gevolgd door een enorme buddha met uitzicht over de noordkust om daarna bij grandfather/grandmotherrock eventjes de voetjes in het water te dippen. (overiges zijn beide rocks met een beetje verbeelding gewoon een enorme penis en vagina, zonder bijzonder verhaal oid... dus waarschijnlijk gewoon uitgevonden voor de toerist)
anyway, so far so good. Daarna ging het bergafwaarts... we zouden ergens stoppen voor wat aapjes, maar dat bleek heel zielig een soort van show te zijn waarbij een aap aan een ketting in een boom klimt en kokosnoten naar benden gooit. niet leuk.. Daarna naar de mummified buddha, is inderdaad een gemummificeerd rechtopgezet lijk met een oranje doek om en uiteraard hierbij wel een verhaal: deze man heeft eerst een gewoon family life gehad en is pas rond zijn 50ste monnik geworden, maar dan wel eentje die heel veel generaties geinspireerd heeft. Hij zag zijn eigen dood aankomen en heeft zijn leerlingen geinstrueerd om hem in deze positie te mummificeren...
sommige zeggen zelfs dat hij in meditatiepositie gestoren is en daarom zo gemummificeerd is..

Dat viel nog wel mee.. de volgende stop was een waterfall, waar je voor een flesje water 6x zoveel betaald als in de supermarkt en waar allerlei shows waren, snake/crocodile/elephant.. die wij maar overgeslagen hebben, de wandeling naar de waterval zelf was over een betonnen weg, sai dus. en de waterval was meer een kabbelend stroompje. Inmiddels was het ook al 2 uur smiddags dus we waren er eigenlijk wel klaar mee. Helaas moesten we nog zo'n 20 mn wachten totdat er eindelijk een busje kwam om ons op te halen, waarvan de chauffeur vervolgens geen idee waar alle hostels waren en ook geen engels sprak. het eerste stel werd ergens langs de main road gedropt, gelukkig wel vlakbij hun hotel. de volgende plek kon hij gewoon niet vinden, ondanks 4x vragen aan locals en 5 rondjes rijden... uiteindelijk reed hij er per ongeluk langs en herkenden die mensen het zelf gelukkig....
daarna waren wij aan de beurt, wat hij ook niet kon vinden... hij stopte op een gegeven moment in het centrum (zo'n 20 min lopen van ons hostel) en gebaarde dat we uit moesten stappen.. dus ik hem zo goed als het ging verteld dat we dat dus niet gingen doen dat hij ons mar gewoon daar af ging zetten waarop hij boos werd en de deur dichtsmeet en als een idioot wegreed. 5 min later probeerde hij het weer, dus toen ben ik een klein beetje boos geworden... met als resultaat dat hij eerst de andere 2 overgebleven mensen weg ging brengen en daarna nog een poging deed. na weer 5 rondjes door het dorp op 5 min lopen gestopt en maar uitgestapt... we waren om 5 uur thuis.... dus geen strand meer...:-(

dat hebben we de volgende dag ruimschoots ingehaald gelukkig..:D
heeeeerlijk!!! hopelijk nog een klein beetje bruin geworden want van rondreizen word je toch niet belachelijk bruin viind ik...

de dag daarna zou ik om 13 uur weer weg gaan richting Bangkok om m'n visum voor myanmar te regelen. met de nachtbus dit keer, kijken of dat beter bevalt dan de trein....
het minibusje wat me op zou pikken bleek een truck te zijn en een half uur te laat met wederom een chauffeur die de weg niet wist waardoor we de ferry misten en daardoor aan de overkant weer de bus misten die ons zou droppen op de plek waar de nachtbus vertrok... dus na weer wat geduld en een beetje boos worden (het was tenslotte niet onze schuld) klwam er een extra busje om ons daar af te zetten. uiteindelijk kwamen we daan om 18.40 aan en de nachtbus vertrok om 19 uur, weinig tijd om nog iets fatsoenlijks te eten te regelen. helaas had dat dus makkelijk gekund, want ook deze bus had uiteraard vertraging.

In Bangkok aangekomen om 5 uur sochtends en met een tuk tuk driver gezocht naar het hostel wat ik gereserveerd had, was echt onvindbaar....dus sightseeing Chinatown om 5 uur smorgens gedaan, op geod geluk iemand aangesproken die buiten stond te roken, bleek de nightguard van het hotel te zijn.. lucky me..:-)
lekker opgefrist en een 2-poersoonkamer ipv single gekregen, fijn!
daarna naar de ambassade gegaan waar ik eerst een uur in de rij heb gestaan voor een nummertje en vervolgens met dit nummertje weer ruime een uur in de rij heb gestaan om m'n papieren in te leveren wat met 5 min gepiept was... zucht..
de volgende middag pas ophalen, dus deze middag maar eens even souvenirs ingeslagen om telerugestelde broertjes te voorkomen..:-)
en saonds heerlijk in chinatown rondgelopen, vind chinatown echt zo fantastisch!!
de volgende ochtend naar een shopping mall geweest, met een aquarium erin dit keer ( een achtbaan vonden ze niet origineel meer denk ik) en echt enorm luxe.. en zelfs de H&M was hier net zo duur als in NL, weinig gekocht dus, maar wel genoten van een fantisctische icecoupe bij Swemsons.. die maken echt mooie dingen (check website)

Heb me wel weer of nogsteeds eigenlijk, verbaasd over de "veiligheidsmaatergelen". bij het inlopen van het metrostation moet je door een poortje, en je tas laten checken. wat inhoudt dat ze met een mini zaklamp 0,5 sec in je tas schijnen en je kunt doorlopen. m'n backpack is zelfs helemaal nooit gecheckt, maar die mini handtas is toch echt een probleem...

Om m'n visum op te halen geluikkig maar een rij van een half uur en heel toevallig stond daar een mede geneeskunde student waarmee ik een poosje in een groepje heb gezeten, kleine wereld toch.. Helaas moest ik daarna gelijk door naar het vliegveld dus niet veel samen kunnen doen.
Ook hier weer geweldige security, sticker van security was van m'n tas gevallen, en daar kwam ik bij de paspoort controle achter. de vrienlijke meneer ga me gewoon 2 nieuwe stickers zonder ook maar iets te checken... en ok 1 voor m'n rugzak die niet eens door de scanner was geweest...
zou je bij ons eens moeten voorstellen...

inmiddels ben ik aangekomen in Yangon, wat echt een typische smerige aziatische stad is.. mar ga hier straks met nachtbus alweer vandaag richting bagan.
het is hier overigens wel super druk en overvol er zijn gewoon niet genoeg accomodaties voor alle buitenlanders, dus ben benieuwd hoe dat de komende dagen gaat. dat wordt wss wat meer plannen...

trouwens geen foto's bij dit verslag want ben m'n kabeltje kwijt. erg jammer want had nog wel foto van myself kissing a dragon...;-)
maar die houden jullie nog tegoed

• 08 Januari 2014 - 09:35

Astrid Verkroost:

Grappig al die taxi soorten bestuurders, die hun eigen omgeving niet kennen. Manipuleren is daar heel gewoon hoor! Je doet er al aardig aan mee met je boos worden, merk ik.

• 08 Januari 2014 - 10:46

Henny:

Jij en boos worden......dat had ik niet gedacht.....;-)
    Ook het ongeduldig worden, herken ik wel. Ineens ben je het zat.
    Maar wat ik nu zo mooi vind.....je geniet er elke seconde van.
    Veel plezier nog.....ben nieuwsgierig naar je volgende verslag.
    Balen van het kabeltje......
    groetjes xx

• 08 Januari 2014 - 23:21

Marjan:

Wat een avontuur allemaal maar klinkt wel geweldig hoor ,hoop nog wat foto"s te zien veel plezier nog en geniet nog van de dingen die komen!!!!!!!!
    Groetjes xxx

• 09 Januari 2014 - 13:14

Somara:

ik vind het echt heel leuk zo die verhalen zo heb ik het gevoel dat ik ook een beetje op vakantie bent en ben echt blij dat je ervan geniet.